fbpx

Den ultimata SEO guiden för nybörjare

Vad är en sökmotor? En sökmotor är helt enkelt ett verktyg med syftet att söka information i ett datasystem. I de flesta fall när man numera pratar om en sökmotor så är det eftersök av en webbplats eller hemsida på internet. Den mest kända sökmotorn är idag Google. De största sökmotorerna Google anses för närvarande […]

Psykologin bakom digital försäljning

Tänk tillbaka på dina senaste impulsiva köp. Varför investerade du i den senaste iPhone-modellen när din dåvarande mobil fungerade utmärkt? Eller varför köpte du ett till par jeans, när du redan har fler än vad du använder i garderoben? Den där slitningen utgör ju ingen större skillnad rent funktionellt, eller hur? Alla impulsiva köp har […]

Storytelling som leder till resultat

Ordet storytelling är inte bara ett trendande begrepp, utan ett koncept som skapar kundrelationer, ökad försäljning och mervärde för mottagaren. Arbetar du med marknadsföring har du troligtvis hört begreppet förut då vi ser att allt fler företag anammar strategin. I den här artikel får du verktygen som du behöver för att skapa och förmedla just […]

iOS 14 – Verifiera din domän i Business Manager

Apple har precis släppt iOS14 uppdateringen och kräver att alla annonsörer verifierar sin domän och konfigurerar standardhändelser för att effektivt kunna nå ut till dess användare av deras nya iOS uppdatering. Hälften av Sveriges befolkning har iPhones vilket gör detta till mer eller mindre ett krav för samtliga verksamheter som vill annonsera på Facebook i […]

Varför du inte ska överlåta all kontroll av din annonsering till en reklambyrå

Varför du inte ska överlåta all kontroll av din annonsering till en reklambyrå “Nu har det hänt igen” – det var orden jag sa till min kollega efter att jag hade satt min mikrofon på mute under onboarding-samtalet med en ny klient. Det som framkallade den reaktionen från mig var klientens svar på frågan “Har […]

Så får du fler följare till din Instagram – våra bästa tips

Du vill få fler följare på Instagram. Ett vettigt beslut, att ha en aktiv följarskara innebär många fördelar. Dels får du en gratis marknadsföringskanal, dels lär du känna din målgrupp. Dessutom skapar du bättre förutsättningar för betald annonsering genom att din profil blir mer förtroendeingivande. Allt som allt, du har mycket vinna. Det här är våra […]

Lyckas med din marknadsföring i sociala medier!

Att arbeta med marknadsföring i sociala medier kan vara både billigt och lönsamt. Eller ett slöseri med din tid. Det är kritiskt att du verkligen har en målsättning relaterad till dina affärsmål och en plan både för hur du ska uppnå dem och för hur du ska mäta resultaten. Liten eller stor, marknadsföring är ett […]

Så lyckas du med din marknadsföring på Facebook

Så lyckas du med din Facebook annonsering

Det finns otaligt många sätt att marknadsföra sin verksamhet på Facebook. Om du däremot, liksom de flesta, vill att din budget ska bli väl spenderad så finns det ett antal grundprinciper som är väldigt viktiga att förstå och implementera i din Facebook annonsering, oavsett hur du går tillväga, detta ska vi kolla in på här […]