fbpx

Psykologin bakom digital försäljning

Tänk tillbaka på dina senaste impulsiva köp. Varför investerade du i den senaste iPhone-modellen när din dåvarande mobil fungerade utmärkt? Eller varför köpte du ett till par jeans, när du redan har fler än vad du använder i garderoben? Den där slitningen utgör ju ingen större skillnad rent funktionellt, eller hur? Alla impulsiva köp har […]

Storytelling som leder till resultat

Ordet storytelling är inte bara ett trendande begrepp, utan ett koncept som skapar kundrelationer, ökad försäljning och mervärde för mottagaren. Arbetar du med marknadsföring har du troligtvis hört begreppet förut då vi ser att allt fler företag anammar strategin. I den här artikel får du verktygen som du behöver för att skapa och förmedla just […]

iOS 14 – Verifiera din domän i Business Manager

Apple har precis släppt iOS14 uppdateringen och kräver att alla annonsörer verifierar sin domän och konfigurerar standardhändelser för att effektivt kunna nå ut till dess användare av deras nya iOS uppdatering. Hälften av Sveriges befolkning har iPhones vilket gör detta till mer eller mindre ett krav för samtliga verksamheter som vill annonsera på Facebook i […]

Skala upp marknadsföring för webbshop på Facebook

Det är vanligt att kunder som överväger ett köp lägger till produkter i kundvagn utan att slutföra köpet.

Målsättningen med marknadsföring är lönsamhet. Det hoppas jag att du håller med om. Du vill få tillbaka mer än vad du spenderar. Men på sikt vill du även se till att öka hur mycket du faktiskt tjänar. Det finns bara en väg dit, och det är att spendera mer pengar. Du måste skala upp marknadsföringen […]

Varför du inte ska överlåta all kontroll av din annonsering till en reklambyrå

Varför du inte ska överlåta all kontroll av din annonsering till en reklambyrå “Nu har det hänt igen” – det var orden jag sa till min kollega efter att jag hade satt min mikrofon på mute under onboarding-samtalet med en ny klient. Det som framkallade den reaktionen från mig var klientens svar på frågan “Har […]

Så får du fler följare till din Instagram – våra bästa tips

Du vill få fler följare på Instagram. Ett vettigt beslut, att ha en aktiv följarskara innebär många fördelar. Dels får du en gratis marknadsföringskanal, dels lär du känna din målgrupp. Dessutom skapar du bättre förutsättningar för betald annonsering genom att din profil blir mer förtroendeingivande. Allt som allt, du har mycket vinna. Det här är våra […]

Lyckas med din marknadsföring i sociala medier!

Att arbeta med marknadsföring i sociala medier kan vara både billigt och lönsamt. Eller ett slöseri med din tid. Det är kritiskt att du verkligen har en målsättning relaterad till dina affärsmål och en plan både för hur du ska uppnå dem och för hur du ska mäta resultaten. Liten eller stor, marknadsföring är ett […]

Så lyckas du med din marknadsföring på Facebook

Så lyckas du med din Facebook annonsering

Det finns otaligt många sätt att marknadsföra sin verksamhet på Facebook. Om du däremot, liksom de flesta, vill att din budget ska bli väl spenderad så finns det ett antal grundprinciper som är väldigt viktiga att förstå och implementera i din Facebook annonsering, oavsett hur du går tillväga, detta ska vi kolla in på här […]

Vad gäller egentligen för Facebooktävlingar?

Tidigare var man tvungen att ansöka om tillstånd för att få lov att anordna tävlingar där man slumpmässigt väljer ut en eller flera vinnare.  Detta gäller inte längre eftersom den så kallade Lotterilagen upphävdes 2019. Nu slipper du kontakta myndigheterna för att anordna en tävling på Facebook där man kan vinna något bara genom att […]