Zócalo

Om Zócalo

Det finns mycket som gör Zócalo unikt. Från konceptet Ärlig Mat – att de redovisar samtliga ingredienser i sina rätter både på hemsidan och på notan i restaurangen – till det faktum att samtliga av deras rätter kan beställas både med olika sorters kött och vegeteriskt/veganskt protein. De kallar sig för Fresh Happy Mex, och det är precis vad man upplever i både mat och restaurangmiljö.

Burrito, tacos eller sallad – vad är du sugen på?

BESÖKARE
10%
Ökning sedan annonseringsstart

INTERAKTION
14 733
Inläggsinteraktioner

 

 

Digital Marknadsföringsbyrå - zocalo
Trendflow

Mål

Efter en vår som har påverkat samtliga restaurangverksamheter så behövde Zócalo öka antalet besökare och göra sig påminda inom ett geografiskt relevant område. Självklart med hänsyn tagen till förordningar och med uppmaningar att välja take-away.

Lösning

Trots den pågående pandemin så finns det ständigt personer som rör sig i området runt restaurangen som är belägen i Mall of Scandinavia. Behovet av goda och fräscha luncher och middagar kommer alltid att finnas, vad som behövdes var att kommunicera att Zócalo finns och påminna om detta behov. Sedan vill vi ju också att alla som har sett annonserna ska komma ihåg Zócalo, så att de finns kognitivt nära till hands även om begäret efter Fresh Happy Mex uppstår först om en vecka.

På grund av detta så är det viktigt att ständigt kommunicera varumärke. Verktygen för detta var dels video som exponerar likväl mat som den unika miljön, någonting som är av vikt då vi vill att potentiella besökare ska känna igen lokalen från annonser. Utöver detta har vi använt oss av bland annat anpassade stories anpassade för interaktion, då en interaktion innebär att målgruppen troligen har tagit åt sig annonsen på en högre nivå än om de enbart hade bläddrat förbi den.

Samtliga annonser har varit geografisk begränsade till området runt restaurangen, då målet är att vara närvarande för de personer som rör sig där dagligen eller är på besök.

Digital Marknadsföringsbyrå - zocalo
Om samarbetet​

”Trendflow tog sig tid att förstå vem vi är och vart vi är på väg, och utvecklade sedan en marknadsföringsplan i Facebook som låter oss nå nya kunder till vår restaurang och hjälpte vårt varumärke att nå mobila användare”

Raul Coello, VD på Zocalo MoS