Svensk Husman

Om Svensk Husman

Vi svenskar älskar fika och har en stolt kultur kring detta fenomen. Dels i proceduren och ritualen att samlas kring en kaffe och någonting gott och äta, men även i de unika bakverk som har kommit att bli ikoniska och starkt förknippade med svensk kultur.

Svensk Husman och deras produkter är en hyllning till sveriges unika maträtter och traditioner. Deras främsta produkt är strumpor, men de säljer även andra enkla klädesplagg och accessoarer med motiv av svenska fika- och matklassiker. Svensk Husman grundades 2018 med fyra mönster och sedan dess har de växt i rask men kontrollerad takt, både i sortiment och marknader.

Digital Marknadsföringsbyrå - svensk husman strumpor 17 800x800 1
Trendflow

Mål

Den primära målsättningen med samarbetet har varit att marknadsföra och driva lönsamma konverteringar via Svensk Husmans webbshop. Utöver detta har vi periodvis riktat annonser mot potentiella återförsäljare.

Lösning

Svensk Husman har en unik produkt med en stark position på sin marknad. Men för att kontinuerligt driva konverteringar till en lönsam CPA så har det krävts arbete med och analys av likväl målgrupper och innehåll som var budget ska placeras och när.

Även produkter som borde vara ”enkla” att sälja kan vara en utmaning, både i att hålla bra resultat vid liv och i att skala upp dessa resultat. En till början bra kampanjuppsättning kan snabbt försämras om man inte arbetar sig fram till en bra uppsättning av annonsvariationer och en ekologi i målgrupper, ad sets, som ger en optimal annonsleverans och håller igång försäljningen.

Vad vi har gjort är att successivt skapa en varierad uppsättning av annonser och utformningar som vi enkelt kan applicera på t.ex. säsongsbetonade produkter samtidigt som vi lär oss hur och till vilka målgrupper vi ska variera detta innehåll. Fokus och vägen till goda resultat har varit att dels återspegla Svensk Husmans lekfulla uttryck i annonsutformning och text, och dels kommunicera produkten och dess värde på ett tydligt sätt.