Sko-forum

Om Sko-forum

Den underbara mor- och dotterduon Sko-forum är ett av våra mest långvariga och kära samarbeten.

Familjeföretaget är grundat och drivs ännu från en idyllisk gård i hjärtat av Dalarna, komplett med röda fasader och vita knutar. Allt med Sko-forum andas passion. Passion för mode. Passion för ergonomi, fairtrade, hållbarhet och inte minst; en passion för skor. Med sitt unika, handplockade produktsortiment, estetiska och roliga uttryck samt en värme och personlighet som genomsyrar hela verksamheten har Sko-forum byggt en engagerad kundbas. Vi hjälpte dem växa.

ROAS
8,42x
Return on ad spend

 

CTR
10,11%
Unik utgående CTR

 

 

Digital Marknadsföringsbyrå - skoforum 1
Trendflow

Mål

  • Stabil och ökande försäljning i webbshop med god avkastning.
  • Stärkt varumärke i relevanta målgrupper.
  • Breddad kundbas.

Lösning

Vad vi har gjort för Sko-forum är till den största delen optimering av målgrupper och annonsstrategi. Med målsättningen att öka avkastningen har vi testat oss fram till de målgruppsuppsättningar som var som mest lönsamma och sedan förbättrat dem. Även för innehålls- och annonsformats har det krävts testning för att finna vad som resonerar med Sko-forums målgrupp. I detta fall låg nyckeln i att ständigt nå ut till nya, relevanta personer med trafikdrivande konverteringskampanjer för att bygga på målgrupper för återmarknadsföring, som än i dag levererar ständiga köp, avkastning och lönsamhet. Om man i detta fall inte tar hänsyn till en god ekologi i kampanjstrukturen så kommer målgrupper för återmarknadsföring snabbt att bli mättade. Med en stabil avkastning så skiftade fokus till att bibehålla denna medan vi skalar upp den totala lönsamheten.

Sko-forum är ett bra exempel på vad ett gediget och långvarigt arbete med annonsering kan leda till.

Digital Marknadsföringsbyrå - logo sv2
Om samarbetet​

”Jag kan varmt rekommendera Trendflow som hjälper mig med marknadsföringen på Facebook & Instagram. Tyckte jag var duktig själv, men med Trendflows hjälp har jag fått många fler konverteringar så det är värt vartenda öre. Tusen tack!”

Inger Höglund, VD på Sko-forum