Creddo

Om Creddo

Som moderna konsumenter tar vi för givet att vi ska kunna jämföra varor innan vi köper dem. Creddo anser att företagare ska ha samma valmöjligheter som konsumenter när de står inför att ta ett företagslån. Därför skapade de sin tjänst där företagare enkelt och snabbt kan få erbjudanden från flera långivare, och sedan välja det som passar dem bäst.

Med erfarenhet av att driva bolag, förmedlingstjänster och fintech har Creddo identifierat ett behov och skapat en tjänst som uppfyller det. Processen för låntagaren är mycket enkel. Istället för att ansöka hos flera långivare så räcker det att ansöka om ett lån via Creddo. På vardagar kan man förvänta sig erbjudanden från deras samarbetspartners inom 24h, sedan är det bara att jämföra och välja.

Digital Marknadsföringsbyrå - creddo hero se@2x v2
Trendflow

Mål

Creddos behov och målsättning med att annonsera på Facebook och Instagram var att få in fler ansökningar om företagslån via sin tjänst. Således är konkreta, slutförda ansökningar på deras hemsida den form av konvertering som vi har optimerat annonseringen för och behandlat som det främsta mätetalet.

Lösning

Nyckeln för att uppnå framgång med Creddos annonsering har varit tydlighet i samspel med en tonalitet som både fångar uppmärksamhet hos rätt målgrupp och bygger tillit.

Våra resultat för Creddo är ett tydligt exempel på hur viktigt det är att tilltala och kommunicera till rätt målgrupp i annonsutformningen. Och självklart, hur viktigt det är att kommunicera vilket värde det finns i produkten/tjänsten som målgruppen värdesätter. Självklart så har stor del av vårt arbete legat i testa oss fram till optimala målgrupper och målgruppsstruktur, men att vi har även identifierat att det ligger en stor vikt i att använda annonser som uppfyller vissa kriterium för tydlighet. Först och främst ska man som företagare snabbt förstå att man är tilltalad, och därefter ska har vi ett kort tidsspann av uppmärksamhet under vilket vi måste kommunicera värde. I detta fall har det handlat om dels hur enkelt det är att söka lån via Creddo och den unika möjligheten att ta del av flera lånerbjudanden samtidigt, och dels om att visualisera hur man kan uppnå tillväxt med hjälp av ett företagslån.

Digital Marknadsföringsbyrå -
Om samarbetet​

”Gänget på Trendflow har genomgående varit supersnabba, duktiga och agila! Vi hittade snabbt ROI på våra satsningar tack vare deras expertis!”

Anndala Ehrstedt, Head of Marketing på Creddo