Begg x Co

Om Begg x Co

Begg x Co har gjort vackra halsdukar i Skottland sedan 1866.

Den lilla kuststaden Ayr har varit kärnan i varumärket i över ett århundrade, sedan grundaren Alex Begg öppnade sin första kvarn och började arbeta med skickliga lokala vävare. Beggs ursprungliga etos är framgångsrikt tack vare det moderna teamet av hängivna hantverkare, som fortsätter att hitta de bästa kvalitetsgarnen för att skapa tidlösa, mångsidiga produkter som är himmelska att röra vid och en glädje att äga.

Trendflow

Mål

Begg x Co’s utmaning var att demonstrera kvaliteten i deras produkter genom sin Facebook- och Instagramannonsering. Då Begg x Co har produkter med hög kvalitet och prisklass fanns en utmaning i att bibehålla en lönsamhet med en längre köpcykel och ett annorlunda attribueringsfönster.

Lösning

Genom en kampanjstrategi som har varje del av kundresan i åtanke så har vi kunnat förse rätt innehåll till rätt personer vid rätt tillfällen. Denna utförliga strategi har sina rötter i ett aktivt optimerings- och testningsarbete för vad som kommunicerar effektivast i samtliga kundstadier, och hur dessa delar samspelar med varandra. Slutsumman är en digital kundresa som kommunicerar värde och kvalitet i både produkter och Begg x Co som varumärke.

Verktygen som krävdes var en kombination av högkvalitativa videor som direkt demonstrerar en stark känsla av varumärket och uppvisar kvalitet i både produkterna samt varumärket tillsammans med en väl utförd återmarknadsföringsstrategi som når ut med relevanta produkter till personer som redan visat intresse i dessa.

Digital Marknadsföringsbyrå - begg
Om samarbetet​

”Trendflow have been so insightful and helped guide our customers through our consumer journey getting the brand in front of the right people utilising the power of Facebook advertising. Their expert insight is refreshing and makes our jobs a lot easier!”

Rosie Riddell, Marketing Manager på Begg x Co