Vill du synas på instagram?

Genom att Facebook äger Instagram så kan du välja att fokusera din annonsering där. Vi rekommenderar att testa båda plattformar oavsett var du tror att din målgrupp befinner sig, men det kan även vara så att Instagram annonsering är rätt för just dig och din verksamhet.

Instagram har sina fördelar, liksom har Facebook. Den största fördelen med annonsering via Facebooks verktyg är att du har möjlighet att nå ut på både Instagram och Facebook. Du kan över två plattformar hitta de mest värdefulla personerna i en målgrupp. Och om den mest lukrativa placeringen i ditt fall är Instagram så kommer dina annonser att hamna där. Antingen genom automatisk optimering, eller genom att Trendflow tar vara på tendenser och möjligheter som inte plockas upp av maskininlärningen.

Trendflow lägger alltid upp en unik strategi baserad på ditt företag och era behov, förutsättningar och möjligheter. Vi arbetar med genomgående och konstant analys av samtliga kampanjer, målgrupper och annonser för att alltid hitta nya, bättre vägar att uppnå resultat. Vi syr in Instagram annonsering i din kampanjstrategi för bästa möjliga resultat över samtliga kanaler.

Vi hjälper dig med

Marknadsföring på Facebook & Instagram

Starta, Upprätthålla, Skala upp

Är ni nystartade, vill ni upprätthålla nuvarande resultat eller vill ni skala upp försäljningen? Oavsett vilket stadie er verksamhet befinner sig i så har vi erfarenhet av att hjälpa till med detta.
 
Olika mål och förutsättningar kräver olika strategier, olika mätetal och olika inställningar i Kampanjstruktur och -uppsättning. Vi arbetar resultatinriktat och har som målsättning att varje detalj i er Kampanjuppsättning ska bidra till nytta och vinning för ert företag. Genom vår transparenta rapportering så får ni veta vad som har fungerat bra respektive mindre bra, så att ni har full insikt i vår process.
 

Hitta och Expandera din Målgrupp

Utan en målgrupp som är villig att köpa din tjänst eller service så spelar det ingen roll hur bra din annons eller annonstext är. Du måste hitta en målgrupp som inte bara intresserar sig för annonsen, utan som även överväger ett köp.

Det finns många strategier för att hitta rätt målgrupper och expandera dem, men utan metoder som simplifierar processen skulle detta kunna ta flera veckor eller till och med månader att uppnå. Vi använder oss av metoder som gång på gång har visat sig fungera för företag i alla sorters vertikaler.

 

Skapa en Funnel & Remarketing

Hur många människor köper något första gången de ser en annons? Självklart finns de, men det är definitivt inte alla. Därför är det viktigt att fånga upp potentiella kunder som har påbörjat sin köpprocess genom Remarketing/Retargeting.
 
Vi tar reda på vilka målgrupper som i olika stadier av köpprocessen reagerar och konverterar bäst genom olika typer av innehåll. Ibland kan det, beroende på produkt/tjänst, behövas så mycket som fem olika steg för att få in en konvertering, medan samma antal steg i andra fall enbart hade skapat onödig friktion. Vi har utvecklat metoder för att hitta den bästa balansen och få ut mest ROI av er Remarketing.
 

Kontinuerligt Testa

Att testa är A och O för marknadsföring på Facebook & Instagram. För att maximera era resultat i längden rekommenderar vi alltid att lägga några procent av den totala annonseringsbudgeten på att testa olika variabler med “Testkampanjer”.

Vi testar även inom existerande kampanjer (utan att påverka det som redan fungerar). När vi testar kontinuerligt så säkerställer vi att ni kan expandera och skala upp resultat, samt att om något som tidigare fungerat slutar att fungera (vilket kan hända inom Facebook-marknadsföring) så har vi något annat att förlita oss på. Vi har metoder för att testa målgrupper, annonser, optimeringar och även kampanjtyper. “Testa” är ofta svaret på många “Tror du att X hade fungerat?”- frågor.

Är du intresserad av att veta mer eller ett samarbete?

Kontakta oss nedan