Om Strumpmaskinen

Strumpmaskinen är en webbshop med en enkel men väldigt unik produkt: 100% personliga strumpor, skapade efter order. De beskriver sig själva som ”strumpälskare som är engagerade i att hjälpa andra strumpälskare uttrycka sin kärlek för sina vänner, familj och husdjur”. 

Enkel som deras produkt och tjänst må vara så ligger det ett hantverk bakom varje strumpa. Processen är väldigt okomplicerad från kundens perspektiv, det räcker att välja mönster och storlek på strumporna och skicka in en bild med motivet som önskas. Men för att den perfekta strumpan ska ta sig hem till kunden måste motivet klippas ut och anpassas av designers för att fånga fotots unika egenskaper och ansiktsdrag. Slutprodukten är således en högkvalitativ, skön strumpa med ett skräddarsytt mönster. 

ROAS
8,4x
Return on ad spend

CTR
4,3%
Unik utgående CTR

Mål

Målsättningen med samarbetat mellan Strumpmaskinen och Trendflow har varit att uppnå en stabil nivå av konverteringar och inte låta denna avta. När detta är uppnått har nästa naturliga steg varit att fortsätta arbeta för att sänka kostnaden per köp, skala upp annonseringen och samtidigt stärka varumärket genom minnesvärda annonser som tilltalar målgruppen.

Lösning

Genom att kombinera det roliga som redan finns i produkten med ett grundligt testande av annonsvinklar för olika målgrupper så lyckades vi få Strumpmaskinen att konvertera ett större målgruppssegment än tidigare, med ännu bättre avkastning.

En avgörande faktor i att bygga upp Strumpmaskinens annonsering har varit att kommunicera värdet i deras produkter. Att identifiera vilket behov hos kunderna som skapar störst köpintention, trycka på det, och skapa annonser som både fångar uppmärksamhet och övertygar kunden om att det är en produkt värd att köpa. 

För att skapa den stabila annonsering och kontinuerliga avkastning som Strumpmaskinen sökte har vi självklart även arbetat grundligt med målgruppstestning och uppbyggnad av en hållbar målgruppsekologi med en väl balanserad budgetfördelning. Grunderna för en långsiktig och lönsam annonsering anpassad för denna typ av e-commerce, helt enkelt. 

”Trevligt bemötande, har gett oss bra resultat och hjälper oss fortsätta utveckla vår marknadsföring på Facebook.”

Michael Mizerski, VD på Strumpmaskinen

Vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss inom 48 timmar.

Företag

Trendflow Sweden AB
Magnus Ladulåsgatan 1,
118 63 Stockholm

Kontakt

08-121 326 97
info@trendflow.se