om sko-forum

Den underbara mor- och dotterduon Sko-forum är ett av våra mest långvariga och kära samarbeten.

Familjeföretaget är grundat och drivs ännu från en idyllisk gård i hjärtat av Dalarna, komplett med röda fasader och vita knutar. Allt med Sko-forum andas passion. Passion för mode. Passion för ergonomi, fairtrade, hållbarhet och inte minst; en passion för skor. Med sitt unika, handplockade produktsortiment, estetiska och roliga uttryck samt en värme och personlighet som genomsyrar hela verksamheten har Sko-forum byggt en engagerad kundbas.

Vad vi på TrendFlow har gjort för Sko-forum är att hjälpa dem växa.

 

det här har vi uppnått

 

8,42 ROAS

Den genomsnittliga försäljningen utifrån annonskostnaderna (Return on ad spend)

 

554 000 räckvidd

Så många slutkunder har nåtts inom relevanta målgrupper

 

10,11% utgående ctr

I genomsnitt 10,11% av de som ser annonserna går vidare till webshopen

Vad detta bland annat innebär är att för varje spenderad krona på annonser så får Sko-forum tillbaka 8,42 kronor från försäljning. Om vi alltså annonserar för 100 000 kronor så innebär det en ökad försäljning på 842 000 kronor. Tillsammans med den sin höga click-through-rate (CTR) och räckvidd innebär detta att annonserna genererar positiva effekter både i form av varumärke och köp.

utmaningen

Vad Sko-forum behövde var verktygen för och hjälp med att växa och bredda sin kundbas, stärka och nå ut med sitt varumärke och, givetvis, lägga grunden för och driva en stadig avkastning. För att bli en lönsam och långsiktigt hållbar verksamhet.

vårt genomförande

Sko-forum själva hade alla förutsättningar för att lyckas i form av sortiment, webshop och ett härligt uttryck  – vi hade kunskaperna inom Facebook- och Instagram annonsering som krävdes för att förvandla Sko-forum till den blomstrande verksamhet det är idag.

Eftersom Sko-forum är en webshop så har vi kunnat optimera för och mäta det mest konkreta resultatet som finns för en verksamhet: köp. Vägen till denna framgång ligger i kort och gott i en anpassad kampanjstruktur med kontinuerlig testning och optimering av likväl målgrupper som annonsmaterial. Vi tog tag i de förutsättningar som fanns och såg till att driva Sko-forums betalda närvaro på Facebook och Instagram i rätt riktning: dit datan visade att lönsamheten finns.